Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

46a161164b71b493f62b6e13806b

Pierwsza wersja gry pod nazwą "Don't Starve", ograniczała nas do gry solo. Na początku rozgrywki narzucano nam bohatera, a odblokowanie kolejnych wiązało się z długą grą oraz długą przeżywalnością by zdobywać punkty doświadczenia niezbędne do odblokowania kolejnych postaci. Jedynym plusem tego było, że exp kumulował się ze wszystkich gier. W DST deweloper od razu oferuje nam wybór dowolnej postaci. Obecnie istnieje 21 grywalnych postaci w Don't Starve, 10 w podstawowej wersji gry, 2 grywalne postacie w dodatku Panowanie Gigantów, 4 w dodatku Rozbitkowie, 3 w dodatku Świniogród oraz 2 w Don't Starve: Together (DST)

Druga wersja gry nie wprowadziła dużej ilości zmian lecz najważniejszym jest multiplayer. Pojawiło się kilka pojedyńczych zmian aczkolwiek nie miały one zbyt dużego wpływu na rozgrywkę, ta praktycznie pozostała bez zmian. Naszym zadaniem dalej było zbierać surowce, budować schronienie, tworzyć przedmioty i starać się nie umrzeć z chłodu i głodu.

Grę pod tytułem "Don't Starve: Together", można spokojnie uznać za jedną z lepszych survivalowych gier dla solo gracza jak i dla grupy umówionych znajomych, czy też losowych, całkiem sobie nie znanych osób. Twórcy wyszli na przeciw hostowania serwera z własnego urządzenia i zapisują postępy gry na własnych serwerach! Co nam to daje? Gdy "host" opuści rozgrywkę reszta graczy bez problemu może dalej grać. Gra wydana w 2016 roku, a deweloperzy zaoferowali swoim graczom te jakże wspaniałe rozwiązanie.

5.jpg

Gra oferuje nam 3 tryby serwera do wyboru. Mówimy tutaj o Survival, Wilderness i Endless.

  • Tryb survival jak sama nazwa mówi, nie oferuje nam ponownego odrodzenia. Deweloperzy wyszli graczom na przeciw i stworzyli specjalne przedmioty (do wytworzenia w grze), które dają nam możliwość odrodzenia się, brzmi ciekawie, prawda? W trybie multiplayer (single z resztą też) gdy wszyscy zginą świat się resetuje i rozgrywkę musimy zaczynać od nowa.
  • Tryb Wilderness oferuje nam odrodzenie się przy portalu, czyli w miejscu w którym zaczynamy rozgrywkę. Dodatkowo mamy możliwość zmienienia swojej obecnej postaci, czyli nie musimy robić serwera od nowa. Wszystkie odkryte miejsca na mapie znikają i musimy je odkryć na nowo. W miejscu w którym zginęliśmy możemy w "nowej" rozgrywce znaleźć nasze poprzednie przedmioty, które posiadaliśmy przy sobie.
  • W ostatnim trybie jakim jest Endless, śmierć oznacza, że pojawiamy się ponownie w losowym miejscu, bez przedmiotów, a nasza mapa się wymazuje.

60

Nie dość, że mamy tryby serwera to dochodzą nam jeszcze typy rozgrywki!

  • Dla początkujących graczy polecanym jest typ Social, pozwala on nam na zapoznanie się z grą, ale nie wyklucza przeszkód, którym musimy stawić czoła. Jest to jeden z prostszych typów rozgrywki.
  • Kolejnym typem rozgrywki jest Cooperative. Jak sama nazwa wskazuje, ukierunkowanie na grę w grupie. Jest trudniejszy niż Social dlatego wskazanym jest gra w kilka osób, lecz nikt nie broni nam gry solo.
  •  Typ rozgrywki pod nazwą Competitive, pozwala nam na walkę między graczami co nadaje grze jeszcze większej rywalizacji i dążenia do bycia lepszym od pozostałych graczy. 
  • Ostatnim typem jest Madness. Typ ten oferuje nam nieustanne opady meteorytów, masę agresywnych stworów, które na celu mają poskromienie naszej postaci. Ograniczone jest również pożywienie, co dodatkowo utrudnia nam rozgrywkę. Tryb ten stworzony jest dla prawdziwych weteranów Don't Starve, którym nie straszny jest głód czy stwory, które na każdym kroku pragną naszej śmierci.

W grze znajdziemy również podział na pory roku jak i fazy księżyca. Każda pora roku posiada własnego "bossa", którego zabicie w pewnym stopniu ułatwia nam grę, jednak nie zawsze poleci nam ten pożądany przedmiot, który wpłynie na naszą rozgrywkę.

Fazy księżyca

Cały cykl Księżyca trwa 16 dni i powtarza się. Każda faza trwa 2 noce.

image.png.7d5b6f49ae8e1b9e03e8fe0579c46ccc.png

W DLC Together fazy księżyca nie są równej długości. Pełnia i nów trwają tylko jedną noc. Cały cykl trwa 20 dni (oznacza to, że pełnia pojawia się 11 dnia, następnie 31, 51, 71, itd., podobnie nów, który pojawia się 1 dnia, 21, 41, 61, itd.).

image.png.4fdff07aee057ef89819b51e013009e4.png

Pory roku

Wiosna  – pora roku dostępna dla posiadaczy DLC - Panowanie Gigantów. Wiosną najdłuższy jest zmierzch, który powoli ustępuje dniowi. Wiosnę charakteryzuje zielony odcień ekranu oraz częste opady deszczu. Z uwagi na długi zmierzch przez większą część wiosny i obfite opady, poczytalność staje się trudna w utrzymaniu na stałym poziomie. Wiosna to czas, w którym króliki zamykają swoje nory i nie wychodzą z nich, ponadto pszczoły zmienią swój kolor na czerwony i staną się agresywniejsze, lecz nie tak jak zabójcze pszczoły. Kwiaty zaczną samoistnie pojawiać się, nawet gdy w pobliżu nie ma żadnych motyli i pszczół. Wabiące rośliny zaczną pojawiać się w odkrytych częściach mapy. Po minięciu zimy lodowce zaczną się topić. W trakcie wiosny może pojawić się Gęsiołoś - potwór naczelny. 

image.png.f77b1966e02c32e66f0bea4a0e2d1e12.png

Lato  – pora roku w grze. Charakteryzuje się dłuższymi dniami i umiarkowaną temperaturą, która nie stwarza zagrożenia dla gracza. W trakcie lata rośliny rosną na farmach, trawa, sadzonki i krzaki jagód odrastają i jedzenie jest łatwe w znalezieniu. Większość stworzeń prowadzi swój tryb życia w lecie, np. króliki wychodzą z nor i ptaki latają i zostawiają nasiona na ziemi. Okazjonalnie pada deszcz i odbiera postaci poczytalność oraz naraża postać na uderzenie przez piorun. Podczas deszczu rośliny szybciej rosną i grzyby odrastają. W DLC Panowanie Gigantów lato bardzo różni się od tego w podstawowej wersji. Dni podczas lata są bardzo długie, zmierzch jest bardzo krótki, a noc nie zmienia znacząco swojej długości. Rośliny zaczną usychać, żeby rosły dalej gracz musi użyć nawozu. Wszystkie uschnięte rośliny wrócą do normalnego stanu z początkiem jesieni, nawet bez nawożenia. Rośliny na farmach rosną szybciej dzięki większej ilości światła słonecznego, ale wolniej niż wiosną z uwagi na brak deszczu, dodatkowo są narażone na wysychanie. Kaktusy na pustyni zakwitają latem. Jedzenie gnije 25% szybciej.
Dzięki dłuższym dniom poczytalność nie spada tak szybko jak podczas innych pór roku. Potwór naczelny - Muchosmok może się pojawić podczas lata. Okazjonalnie mogą pojawić się czerwone psy gończe podczas ataków psów gończych. Zwykły koalefant pojawia się po wytropieniu i pojawiają się czerwone ptaki i kruki.

image.png.279acf17fc82bd340230b5d3fb869c65.png

Jesień – jedna z pór roku dodanych w DLC - Panowanie Gigantów. Jesienią na świecie jest bardzo spokojnie, gdyż jest to odpowiednik lata ze zwykłej wersji gry (w dodatku lato jest bardzo utrudnione). Podczas tej pory roku powinniśmy zebrać potrzebne przedmioty do przetrwania zimy. Jesienią las liściasty mieni się różnorodnymi barwami liści. O tej porze roku możemy spotkać bardzo groźnego przeciwnika - Borsukoniedźwiedzia. Podczas ataku psów gończych mogą zjawić się ich czerwone odmiany. Jest to najbezpieczniejsza z pór roku, dlatego warto właśnie od niej zaczynać rozgrywkę. Jest to też najlepszy czas na eksplorację jaskiń, gdyż podczas innych pór roku występują tam niebezpieczne warunki pogodowe.

image.png.e7d636235fe314957c8a8d4b125ad887.png

Zima – jedna z dwóch (w DLC Panowanie Gigantów jedna z czterech) pór roku, które występują w Don`t Starve.  W trakcie zimy zachodzi wiele zmian, które powodują, że przetrwanie staje się o wiele trudniejsze. Dzień 21-22 to dopiero przymrozek, ale marzniemy od zimna. 23-24 dzień to oficjalna zima wtedy dopiero się opłaca nosić czapkę zimową bądź królicze nauszniki. Podczas zimy pojawiają się nowe stworzenia, a kilka spotykanych w czasie lata znika. Czerwony ptak zostaje zastąpiony przez śnieżnego ptaka, królik zmienia zabarwienie futra na białe, jednak oba pozostają aktywne w trakcie zimy, co powoduje, że są stałym źródłem pożywienia. Kiedy nastąpi atak psów, czerwony pies zostaje zastąpiony przez niebieskiego psa. Podążanie śladami koalefanta pozwoli nam na znalezienie zimowego koalefanta, którego trąba może zostać wykorzystana do stworzenia puchowej kamizelki. Pojawią się nowe agresywne stworzenia. Na miejscu obozów walrusa pojawi się wyprawa łowiecka MacTusk N' Son, z MacTuskiem na czele, jego synem WeeTuskiem oraz 2 niebieskimi psami. Dodatkowo po mapie zacznie przemieszczać się jeleniocyklop, który pomimo tego, że jest powolny, niszczy napotkane na swojej drodze struktury oraz, w związku ze swoją siłą, może łatwo zabić postać. W pobliżu oceanu, na ląd mogą wyskakiwać grupki pingwinów. Wiele stworzeń pozostaje nieaktywnych w trakcie zimy. Pszczoły nie opuszczają swoich gniazd lub uli oraz nie produkują miodu. Motyle nie pojawiają się z kwiatów, a komary i żaby ze stawów. Stawy zamarzają i nie można w nich łowić ryb. W trakcie zimy jest zbyt chłodno, aby spadł deszcz; zamiast niego pada śnieg, który pokrywa drzewa oraz inne obiekty. Rośliny na farmach przestają rosnąć, jednak sadzonki, które urosły, a nie zostały zebrane, pozostaną świeże i nie zamarzną. Krzak jagodowy, sadzonki oraz trawa odrastają, jednak ekstremalnie wolno. 

13388973.jpg

 

Wielkim plusem Don't Starve są modyfikacje, które dają ogromne możliwości zarówno dla samej gry, jak i nas jako części społeczności. Praktycznie na każdym serwerze instalowane są te, albo inne mody, które wspierają i rozwijają mechanikę. Pojawiają się nowe postacie, przedmioty, zmieniają się lekko zasady gry, itd. Mody czasami będą dla nas ułatwieniem, innym razem utrudnieniem. W każdym razie dobrze, że są.

Dzięki spójnej i stylowej oprawie, specyficznemu humorowi, wyjątkowemu nastrojowi i wysokiemu poziomowi dopracowania, Don't Starve znalazł szerokie grono odbiorców. To gra, która wciąga i fascynuje nie zalecając się jednocześnie do gracza i traktując go poważnie, jak godnego przeciwnika.

POSTACIE

128?cb=20160413210700&path-prefix=plWilson - rośnie mu broda. Nie ma minusów jako postać.

128?cb=20160413210349&path-prefix=plWillow - nie otrzymuje obrażeń od ognia, ma swoją ulubioną zapalniczkę. Zapala ogień gdy ma niskie zdrowie psychiczne lub gdy ma nas zaatakować Grue.

128?cb=20160413210018&path-prefix=plWolfgang - jego obrażenia rosną wraz ze spożytą żywnością, im więcej zje tym więcej bije. Boi się ciemności i potworów.

128?cb=20160413205607&path-prefix=plWendy - używając Kwiatu Abigail może przywołać swoją siostrę Abigail. Czuje się wygodnie w ciemnościach. Nie bije zbyt mocno.

128?cb=20160413204433&path-prefix=plWX-78 - nie jest wybredny, ładuje się przez uderzenie pioruna, lecz otrzymuje obrażenia od deszczu, ulepsza się za pomocą przekładni.

128?cb=20160413204054&path-prefix=plWickerbottom - wie wiele rzeczy. Osobiście pisze książki. Nie może spać w nocy i nienawidzi zgniłego jedzenia.

128?cb=20160413203645&path-prefix=plWoodie - ma swoją ukochaną siekierę. Posiada mroczny sekret, szybko ścina drzewa.

128?cb=20180629110903&path-prefix=plWes - nie mówi, trudno mu pozostać przy życiu. Praktykuje sztukę tworzenia balonów.

128?cb=20160413190305&path-prefix=plMaxwell - jest elegancki, szczupły, nosi własny miecz. Może tworzyć swoje kopie, zależnie od tego co mają robić (siekiera -drwale, kilof -  górnicy, miecz - wojownicy). Posiada pasywną regenerację psychiki.

121?cb=20190419101718&path-prefix=plWagstaff - świetny odkrywca, krótkowzroczny - musi nosić gogle. Posiada delikatny żołądek, co znaczy, że dostaje obrażenia od surowego jedzenia.

128?cb=20160413184404&path-prefix=plWigfrid - specjalizuje się w walce, czerpie moc z poległych przeciwników, je wyłącznie mięso. Posiada własną włócznię oraz hełm. Jest dostępna tylko w DLC Panowanie Gigantów.

128?cb=20160413184953&path-prefix=plWebber - może zaprzyjaźniać ze sobą pająki, jest potworem, rośnie mu jedwabna broda. Jest dostępny tylko w DLC Panowanie Gigantów.

128?cb=20160413183724&path-prefix=plWalani - posiada własną deskę surfingową. Wysycha szybciej niż inne postacie. Jest dostępna tylko w DLC Rozbitkowie.

128?cb=20160413183228&path-prefix=plWarly - gotuje za pomocą przenośnego garnka, ma czapkę kucharską. Ponosi kary od jedzenia surowego i suszonego, a jedzenie specjalne lepiej na niego wpływa. Dostępny tylko w DLC Rozbitkowie.

128?cb=20160413183357&path-prefix=plWilbur - Jest królem małp, dzięki czemu małpy tropikalne nie kradną przedmiotów leżących na ziemi, gdy Wilbur jest w pobliżu. Wydala gnój co 1.5 dnia. Banany odnawiają mu 10 punktów poczytalności. Dostępny tylko w DLC Rozbitkowie.

128?cb=20160413183045&path-prefix=plWoodlegs - kapitan piratów, posiada pomyślny kapelusz, dzięki któremu może wywęszyć skarby, ma własną łódź o nazwie "Morskie Nogi". Dostępny tylko w DLC Rozbitkowie.

latest?cb=20171025005520&path-prefix=plWinona - zaczyna z zaufaną taśmą, która służy jako tani zamiennik przyborów do szycia. Jest odporna na pierwszy cios Grue, oraz tworzy wszystkie przedmioty i budowle dwa razy szybciej. Jest dostępna tylko w Don't Starve: Together.

latest?cb=20130402061703&path-prefix=plWortox - Jest pierwszą płatną postacią w Don't Starve: Together (DST). Zabijając potwory, zwierzęta i graczy zdobywa dusze którymi może się teleportować., może je jeść oraz może nimi leczyć siebie i innych. Jego sanity mniej spada przy potworach niż innym postaciom.

      90?cb=20200402085816&path-prefix=pl      Wurt - Postać płatna dostępna w Don't Starve: Together (DST). Nie może jeść mięsa. Widzi macki z daleka. Szybciej biega po bagnie. może budować mermie budowle. Świnie będą ją atakować.

128?cb=20181111224032&path-prefix=plWilba - jest postacią charakterystyczną wyłącznie dla dodatku Don't Starve Świniogród. Jako, że Wilba jest księżniczką świni, świnie nie wpadną w panikę ani nie zaatakują jej za kradzież, taką jak zbieranie trawy lub kwiatów z farm. Potrafi jeść mięso z potwora, a negatywny wpływ na zdrowie i zdrowie psychiczne nie będzie stosowany. Wilba boi się ciemności i straci poczytalność 1,5 razy szybciej w ciemności.

128?cb=20190215032904&path-prefix=plWormwood - jest postacią charakterystyczną wyłącznie dla dodatku Don't Starve Świniogród. Głównym atutem Wormwooda jest dostęp do ekskluzywnej zakładki zielona karta. Daje mu to możliwość wytwarzania 5 przedmiotów, których nie może stworzyć żadna inna postać. Traci zdrowie psychiczne, gdy rośliny wokół niego umierają i zyskuje zdrowie psychiczne, gdy sam je sadzi.

latest?cb=20190419102928&path-prefix=plMaybelle Dorothea Wheeler - trzecia postać ekskluzywna do DLC Świniogród. Zaczyna grę z Trąbką Pompową, która jest w stanie wystrzelić większość przedmiotów, aby zadać obrażenia mobom oraz Nawigadżetem, który wskazuje najbliższy przedmiot, włożony do niego. Wheeler przemieszcza się 5% szybciej niż inne postacie, dodatkowo prędkość wzrasta o 1% z każdym wolnym miejscem w ekwipunku. Wheeler ma 12 miejsc w ekwipunku podczas gdy inne postacie mają 15 miejsc. Można wykorzystać jej przedmioty specjalne aby uzyskać dodatkowy slot.

300?cb=20200615204804Walter - jest postacią wyłączną dla Don't Starve: Together. Walter ma Wierną Procę(ang.Trusty Slingshot) jako ekskluzywną broń ze specjalną amunicją  z różnymi efektami. Ta broń nie ma wytrzymałości, ale można ją wytworzyć. Walter ma dostęp do wyjątkowej zakładki amunicji procowej. Przy wytwarzaniu każdego rodzaju amunicji powstanie jej 10 sztuk. Walter ma swojego pupila Woby'ego, który posiada również swoje unikalne zdolności. Walter traci zdrowie psychiczne, gdy traci zdrowie, ilość utraconego zdrowia psychicznego odpowiada dwukrotności utraconego zdrowia.

 

Plusy

Crafting, masa przedmiotów i zależności

Przemyślana rozgrywka

Wsparcie dla modów

Minusy

Permanent death z czasem może zacząć irytować

Po dłuższym czasie początek każdej rozgrywki jest powtarzalny

 

Myślę, że nie znudziła Cię ta recenzja. Starałem się w jak najlepszy sposób przedstawić ogólny zamysł gry oraz przedstawić jedne z ważniejszych elementów jakimi są postacie, fazy księżyca oraz pory roku.

P.S. Tak wiem, że zielony oraz czerwony jest przeznaczony dla administracji, ale w ten sposób najlepiej było zobrazować wady oraz zalety.

Źródła:

https://dontstarve.fandom.com/pl/wiki/Don't_Starve_Wiki

ogólnie https://www.google.pl, dużo wzorców by wypisywać

Edytowane przez Pyrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pierdziele tylko SINGLE. 


Uwaga brakuje postaci jakiś pedał WALTER w Together

i tego koxa 350?cb=20190207224130

no i gdzien ten walter 

350?cb=20200615173238

Edytowane przez femarix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
51 minut temu, femarix napisał:

Pierdziele tylko SINGLE. 

Single jest spoko, ale z kimś pograć też daje frajdę :D

Dodatkowo jak wspomniałem DST nie ogranicza nas do gry tylko multi ale również single.

Należy również napomknąć, że DST daje nam całkiem fajne nowości.

@femarix fakt, zgubiłem kilka postaci. Już nanoszę poprawki :D

Dobrze nie krzycz :FeelsStrongMan: Poprawię się 

Edytowane przez Pyrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kurde, Pyruś, artykuł pierwsza klasa! :gesslerowa: Oby tak dalej, czekamy na więcej i dalej przypominam, że drzwi do redakcji otwarte. :feelsmonkas:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...