Skocz do zawartości

[ODRZUCONE]Proba zEneK'a na Recenzenta?


zEneK.

Rekomendowane odpowiedzi

Wiek: 14 lat

 

Staż na forum:  Rejestracja: 14 kwi 2014 <...> 5d 18h 44m 39s

 

Twoje osiągnięcia na forum Multi-Head.pl: Admin Cod 500K

 

Znajomość zasad pisowni ortograficznej, stylistyki, gramatyki[x/10]: 8

 

Ilość czasu jaką poświęcisz na zdawanie recenzji: 2h

 

Przykład jednej recenzji (napisana samemu, internetem można się wspomagać):

 

 

 

Dodatkowe

 

Coś od siebie: Mam doświadczenie  w Recenzjach :). Myślę ,że się nadam :).

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] Endless Legend[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

 

 

 

 

 

 

[align=center]68918896522978366225.jpg[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Kto by pomyślał, że wśród najbardziej wyczekiwanych gier 2014 roku znajdzie się produkcja niezależnego studia z kraju miłośników żab i śmierdzących serów. Wydane ponad dwa lata temu Endless Space okazało się małą rewolucją w gatunku kosmicznych strategii i z miejsca zebrało pokaźne grono fanów. Francuzi poszli niejako pod prąd oferując rozgrywkę bogatą treściowo, ale zadziwiająco wygodną w obsłudze, czytelną i łatwą do ogarnięcia. Autorzy nie spoczęli na laurach i dwa lata później mają na koncie kilka dodatków do Endless Space, oryginalny projekt w fazie wczesnego dostępu pt. Dungeon of the Endless oraz świeżo wydaną turówkę 4X w klimatach fantasy ? Endless Legend.[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Ostatni ze wspomnianych tytułów zauroczył całkiem spore środowisko miłośników strategii, autorzy obrali bowiem popularną ostatnio drogę tworzenia gry w ścisłej współpracy z fanami. Od startu pierwszej wersji alfa minęło niemało czasu i zdążyła ona ewoluować w kompletny produkt, co nie znaczy, że z chwilą wydania pełniaka nic już nie pozostało do poprawienia czy dodania. Czy rzeczywiście Endless Legend rewolucjonizuje gatunek turówek fantasy? Czy jest w stanie wybić się ponad kultowe serie w rodzaju Age of Wonders bądź Heroes of Might and Magic? A przede wszystkim ? czy zapewni entuzjastom gier strategicznych niekończące się godziny rozrywki wypełnione ?jeszcze jednymi turami??[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]44238906918436432706.jpg[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Nadchodzi Zima

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Mieszkańcy Auriga mają pecha. Zaczęło się od galaktycznej wojny domowej, która zdewastowała ich świat, a potem było już tylko gorzej. Kiedy tysiące lat później zniszczona cywilizacja zaczęła podnosić się z kolan, okazało się, że planeta jest na skraju klimatycznej katastrofy. Zimy, niegdyś łagodne i krótkie, zaczęły stawać się coraz dłuższe i dokuczliwe. A ochłodzenie klimatu to tylko wierzchołek góry lodowej problemów Aurigi. Liczne frakcje czy pomniejsze rasy zamiast jednoczyć się wobec globalnego zagrożenia skaczą sobie do gardeł. Przywódcy zamiast troszczyć się o losy świata realizują swoje własne ambicje, zagłada wydaje się nieunikniona. Oczywiście w tym momencie na czele jednej z głównych frakcji pojawiamy się my. To od naszych decyzji zależeć będzie, czy zjednoczymy mieszkańców planety pod rządami silnej ręki, zbudujemy swój prestiż wykorzystując bogactwo lub też dzięki rozległym wpływom i działaniom dyplomatycznym zaprowadzimy pokój. Zawsze można też utopić świat we krwi swoich wrogów.[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]50716112699307976000.jpg[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Endless Legend jest opisywane jako gra fantasy, jednak tolkienowski kanon został tu potraktowany dość swobodnie i z dużą fantazją. Mamy więc dumnych rycerzy z małą ułomnością ? klątwą, która zmieniła je w bezcielesne upiory, niemal klasyczne elfy z domieszką dzikiej furii, kosmicznych wikingów czy Zergów skrzyżowanych z gigantycznymi owadami. Tutejsze smoki zamiast pożerać dziewice studiują wiedzę Bezkresnych, Magowie Szału lubują się w masochistycznych praktykach zapewniających im źródło mocy, Wędrowne Klany przewożą miasta na gigantycznych żukach, a Kultyści podbijają ciemny lud Aurigi swoją dziwaczną religią. Do tego dochodzi garść nawiązujących do mitologii (czasem dość przewrotnie) stworów, jak demony, centaury, minotaury czy ? moje ulubione ? dwugłowe wilkołaki. Żeby było zabawniej najdziwniejszą frakcję, Kultystów, stworzyli po części sami fani, doskonale wczuwając się w klimat świata gry. Warto w tym miejscu wspomnieć o warstwie fabularnej. Nie jest to wymyślona na poczekaniu opowiastka, lecz konsekwentnie rozwijana od czasu Endless Space historia, której dzieje Aurigi są tylko małą (choć istotną) częścią. Jej twórcą jest pisarz Jeff Spock, odpowiedzialny także za fabułę kilku gier z cyklu Heroes of Might & Magic. Trzeba przyznać, że obecne dzieło bije jego poprzednie dokonania na głowę. Uniwersum Bezkresnych (tytułowi Endless) łączy rasowe science-fiction z elementami fantasy, mistycyzmu i garścią nieco szalonych pomysłów. W przypadku Endless Legend te proporcje zostały odwrócone, co ma uzasadnienie w fabule. Takie podejście do tematu spodoba się szczególnie tym, którym przejadły się klasyczne tolkienowskie klimaty, ale nie pogardzą wykwintnym daniem spod znaku fantastyki.[/align]

 

Otoczka fabularna Endless Legend świetnie komponuje się w mechanikę rozgrywki. Walutą w grze jest ? podobnie jak w Endless Space ? cudowna substancja zwana Pyłem. Na Auridze na każdym kroku napotykamy pozostałości po Bezkresnych w postaci starożytnych ruin oraz Anomalii. Możemy wybrać ?fabularną? drogę do zwycięstwa, podążając ścieżką głównych questów ? unikalnych dla każdej frakcji. Pokonanie rywali nie jest celem samym w sobie, lecz tylko jednym ze sposobów na ocalenie przed zbliżającą się katastrofą. Wspomniane zimy z początku stanowią tylko małą i krótkotrwałą niedogodność, lecz im bliżej ustalonego limitu czasowego, tym dłuższa i uciążliwsza staje się mroźna pora. Przy specyficznych warunkach startowych gra może przypominać wyścig z czasem, jednak osią rozgrywki zawsze pozostaje wielopłaszczyznowy rozwój. W końcu nawet gołąbki pokoju potrzebują grubych murów i dobrze wyposażonej armii do odstraszania potencjalnych najeźdźców.

 

 

 

[align=center]68731478246625912131.jpg[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]  Wojna i Pokój

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Standardowa rozgrywka w Endless Legend rozpoczyna się tak jak w Cywilizacji ? zakładamy miasto, odkrywamy teren, trenujemy jednostki, opracowujemy technologie. Bardzo szybko jesteśmy zmuszeni do intensywnej eksploracji ? w danym regionie może znajdować się bowiem tylko jedno miasto. Każdy taki obszar jest zamieszkany przez jedną z pomniejszych frakcji, którą wypada spacyfikować poprzez spełnienie jej zachcianki (quest), bezczelne przekupstwo czy też klasycznie ? zrównując z ziemią wszystkie jej osady.[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]03917957419574312319.jpg[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Podstawowym źródłem naszego rozwoju są miasta, które wytwarzają pięć podstawowych zasobów według przeniesionego żywcem z Endless Space schematu: Żywność, Przemysł, Nauka, Pył. Nowością jest generowanie przez miasta Wpływu wykorzystywanego głównie do działań dyplomatycznych. Świetnie rozwinięty został motyw Anomalii (także znany z Endless Space) ? teraz są to widoczne na mapie elementy krajobrazu, które dają cenne bonusy do zasobów. W miarę przybywania ludności możemy budować kolejne dzielnice miasta i zwiększać obszar eksploatacji. Do tego dochodzą budowle, dające różnego rodzaju korzyści i technologie zwiększające miejską produkcję. A jeśli już mowa o nauce, to mamy tutaj ? niczym w Cywilizacji ? prawdziwy, stopniowany postęp technologiczny, przy czym kolejne odkrycia nie są połączone w żadne sieci czy drzewka, a jedynie zgrupowane w kolejne Ery. Takie rozwiązanie jest bardzo czytelne i daje duże możliwości planowania własnych ścieżek rozwoju naukowego. Cały postęp może nie przejawia się tak spektakularnie jak w Cywilizacji, ale z czasem zmienia rozgrywkę ? odkrywamy nowe jednostki, budowle, surowce strategiczne i luksusowe. Te ostatnie to kolejne rozwiązanie przeniesione z Endless Space. Surowce strategiczne potrzebne są do wytwarzania specjalnego wyposażenia dla armii oraz niektórych ulepszeń miasta. Luksusowych natomiast używamy w celu czasowego aktywowania bonusów obowiązujących na terenie całego imperium. Przykładowo złoto zmniejsza koszty utrzymania, a wino zwiększa poziom zadowolenia mieszkańców.[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]51218039154759495669.jpg[/align]

 

 

 

 

 

[align=center]Styl rozgrywki w dużej mierze determinowany jest przez wybór jednej z ośmiu frakcji. Różnice nie ograniczają się do startowych technologii i dostępnych jednostek, ale sięgają odmiennych mechanizmów ? przykładowo grając Spaczonymi Lordami nie korzystamy w ogóle z żywności. Kierując Nekrofagami możemy zapomnieć o dyplomacji, z kolei dla Drakkenów prowadzenie negocjacji i zawieranie sojuszy będzie łatwiejsze. Kultyści ponownie wygrywają konkurs wyjątkowości ? mogą mieć tylko jedno miasto, a ekspansji dokonują przez nawracanie na swą religię mieszkańców osad pomniejszych ras.[/align]

 

[align=center]W finalnej wersji pojawiła się wreszcie zapowiadana opcja tworzenia własnej frakcji na bazie jednej z już istniejących

.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby stworzyć rasę okrutnych smoków pożerających owce, dziewice i wszystko, co się nawinie na kły. Na szczęście gra nie forsuje militarnego stylu rozgrywki. Zwycięstwo możemy osiągnąć zarówno poprzez eksterminację, podbój, dominację, jak i rozwój ekonomiczny, naukowy czy wybudowanie Cudu.[/align]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

***Wiadomość wygenerowana automatycznie***

podanieodrzucone.png

 

Witaj. Twoje podanie zostało odrzucone przez administratorów. Oznacza to, iż nie zostałeś przyjęty na stanowisko Recenzenta. Jeśli się z tym nie zgadzasz, raportuj ten post i poproś o ponowne otwarcie.

 

 

Pozdrawiamy,

Administracja Multi-Head.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...