Skocz do zawartości

[ODRZUCONE]Podanie na Recenzenta :)


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Wiek: 16 lat

Staż na forum: Od maja 2014r.

Twoje osiągnięcia na forum Multi-Head.pl: Brak.

Znajomość zasad pisowni ortograficznej, stylistyki, gramatyki[x/10]: 9/10, w razie czego będę wspomagał się pomocą słownika w przeglądarce :)

Ilość czasu jaką poświęcisz na zdawanie recenzji: Jestem tutaj od maja 2014r. Miałem 4 miesiące przerwy z powodów zdrowotnych i braku komputera, ale postanowię to wszystko nadrobić oczywiście. Żadnych wymagań nie ma na to stanowisko, więc chciałbym spróbować i robić wam recenzje różnych gier komputerowych z różnych gatunków. Zazwyczaj jak biorę się za robotę, staram się ją wykonać solidnie i bez fuszerki. Chciałbym aby w tym miejscu też tak było. Proszę o danie mi szansy :)

Przykład jednej recenzji ( napisana samemu, internetem można się wspomagać):

_____________________________________________________________________________________________

                                               Recenzja gry Metro: Redux


 

Seria 
Metro to ? tak samo, jak w świecie literatury ? jedno ze sztandarowych dzieł ukraińskiej, współczesnej (pop)kultury. Po blisko czterech latach od premiery pierwszej z wirtualnych odsłon wizji postapokaliptycznej Moskwy, Metro 2033
, produkcja zdążyła się zestarzeć na tyle, by myśleć o zrobieniu jej remake?u. Liftingowi poddano nie tylko wspomniany tytuł z 2010 roku, ale również jego o wiele młodszego brata, 
Last Light
. Jak wyszło? Świetnie!


 

Nieczęsto mówi się, że jakieś ?rimejki? sprostały oczekiwaniom graczy, że wyszło tak, jak by sobie tego życzyli fani, że duch oryginału ten sam itd. Ukraińcy z 
A4 Games nie stali przed zadaniem wskrzeszenia legendy sprzed ćwierć wieku ? ich zadaniem było podciągnięcie oprawy graficznej w nieco leciwej grze (choć nadal bardzo grywalnej i nie najbrzydszej). Autorski silnik grafiki, A4 Engine, okazał się na tyle wydajny, bogaty oraz uniwersalny, że producenci podjęli decyzję o ulepszeniu także sequela, chcąc zrównać obie produkcje poziomem technologicznym. Operacja zakończyła się powodzeniem, pacjent przeżył, a dodatkowo wygląda zdecydowanie lepiej niż przed zabiegiem!

Oprócz technologii, pod skalpel Ukraińców poszły mankamenty samej rozgrywki. Jeśli mowa o jednoliceniu gier, w identyczny sposób wykonano intra oraz menu główne, a więc kamera przelatująca przez szyb wentylacyjny i wpadająca do ? znanego z oryginału ? pokoiku z całym asortymentem biurka. Podobna rzecz stała się z interfejsem, który został żywcem wyrwany z 
Last Light, by jeszcze wygodniej dało się korzystać z obu tytułów. Kompletnie przemodelowano nieinteraktywne przerywniki filmowe, zamieniając w nich kamerę zza pleców w widok z oczu bohatera, ale także rozbudowując nieco lokacje, w których toczyły się przerywniki.

W nowym 
Metro 2033 dodano dwa niedostępne wcześniej poziomy trudności lub nazywając to inaczej ? sposoby na przejście gry. Wzorem ostatniej części, mamy do czynienia z bardzo dynamicznym wariantem, obfitującym w większą ilość amunicji oraz pukawek ? Spartanin ? oraz przystosowanym dla prawdziwych fanów survivalu, gdzie naboje czy filtry do maski przeciwgazowej są rzadkością, a przeciwnicy umiejętnie atakują grającego ? Przetrwanie.

Niestety, deweloperzy w ferworze zmian i ewolucji zapomnieli o jednym, dość istotnym aspekcie ? sztucznej inteligencji przeciwników. Ta pozostała praktycznie bez zmian, wciąż nieco głupkowata i niedorozwinięta. Na szczęście to tylko niewielkie uchybienie w stosunku do reszty pracy, wykonanej przez 
A4 Games.

Ponadto wielu lokacjom coś dodano, jednocześnie coś ujmując. Tu są lepsze tekstury, tam inne modele postaci niezależnych, a gdzieś indziej połączono dwa pokoje w jeden. Naturalnie, nie możemy zapomnieć o wszelkich dobrodziejstwach, wynikających ze ścisłej kooperacji z firmą 
Nvidia, a więc teselacji oraz zaawansowanej fizyce (PhysX). Zaaplikowano również bujniejszą roślinność w otwartych miejscówkach, podnosząc ich rozdzielczość oraz jakość. Tego typu zmian jest naprawdę mnogo, co czyni Metro: Redux
 jednym z najbardziej zaawansowanych ?rimejków? w jakie kiedykolwiek grałem. No i ? oczywiście ? postarano się o odpowiednią optymalizację. Komputer z Core i5, Radeonem 6870 i tylko 4GB pamięci RAM na pokładzie doskonale dawał sobie radę z najwyższymi detalami oraz rozdzielczością Full HD, aczkolwiek bez cudów ze strony Nvidii oraz minimalnym SSAO. Niemniej jednak została zachowana ? plus/minus ? płynna rozgrywka ze stałą liczbą klatek na sekundę.


Dodano również globalne oświetlenie. Całość opiera się na specjalnej metodzie renderingu, która powoduje zdecydowanie bardziej realistyczny efekt odbijania się promieni świetlnych od powierzchni niektórych przedmiotów, powodując analogiczne doświetlenie innych. W produkcji 
A4 Games sprawdza się to nadzwyczajnie dobrze, zważywszy na fakt, że spotęgowana ilość żarówek, lamp naftowych czy szczelin, przez które przedostaje się słońce, pozwala na zrobienie niezłego użytku z takiego ?ficzeru?.

 

Równie świetnym pomysłem jest możliwość kupna poszczególnych ?
Reduksów? oddzielnie, ale i w pakiecie. Powoduje to, iż osoby, które niedawno skończyły Last Light nie muszą nadziewać się na marketingową włócznię wydawcy i koniecznie kupować całego pakietu. A jeśli posiadacie oryginalną wersję pierwszego Metra, to na odświeżoną edycję dostajecie pięćdziesięcioprocentową zniżkę!

 

Choć zmiany w oprawie wizualnej dotknęły głównie 
Metro 2033, zaś w przypadku Last Light są one mniej zauważalne, to mimo wszystko mamy do czynienia z jednymi z lepiej wykonanych ?odświeżeń?, jakie do tej pory widzieliśmy na rynku. Na pochwałę zasługuje decyzja Deep Silver o rozdzieleniu pakietu i osobnej sprzedaży obu tytułów. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji wcielić się w Artema, przyszłego bohatera moskiewskiego metra, to musicie jak najszybciej zaopatrzyć się w Redux, by tego uczucia doświadczyć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

***Wiadomość wygenerowana automatycznie***

 

 

 

 

ypli.png

 

 

 

 

Witaj. Twoje podanie zostało odrzucone przez administratorów. Oznacza to iż nie zostałeś przyjęty na stanowisko RECENZENTA. Jeśli się z tym nie zgadzasz, raportuj ten post i poproś o ponowne otwarcie.

 

 

Pozdrawiamy, Administracja Multi-Head.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...