Skocz do zawartości

Nowe Mapy


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Taka mała propozycja

 

 

 

Prosiłbym dodać nazwy wszystkich nowych map oraz zakazy co do tych map

 

 

 

Mam tu na myśli

 

 

 

- używanie airstrike przed 7 sekundami

 

- używanie perków (awp sniper) przed 7 sekundami

 

- używanie rakietek/piorunów/duchów przed 7 sekundami

 

 

 

i inne rzeczy które tam jeszcze są ;) 

 

 

 

przykład mapy - de_desert - nowa mapa dosyć duża ale otwarta przestrzeń .. ktoś z takim lvl jak ja posiadający airstrike i dający dużo w kondycje zmiecie cały team praktycznie 1 airstrikiem ;d 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

De_desert - do wywalenia , wszyscy poniżej 280 hp schodzą na rakiete  , cs_max - porażka co do grywalnosci , co to ma być że zabijam jedną rakietą 6 osób , air strikiem nawet 10? Staty ogólne 80:20 mówią same za siebie. PS : na de_piaskownicy , zwanej de_Desert nie da się nieuderzyć rakiety na respa , gdyż iż ponieważ tam wszędzie jest resp xD 

 

 

 

 

 

 

 

punkt regulaminu : 13. Nie strzelamy z jakiejkolwiek broni, bfg, airstrike, predator missle, awp, scout na resp wroga na mapach de_eldorado, de_rats_1337,  cs_max oraz cs_estate   przez pierwsze 7 sekund rundy. 

 

 

 

I tego się trzymajmy - więc jak dostaniecie air strike /rakiete na innych mapach to nie groźcie banem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałoby się wgrać de_rats4_final. Świetna mapa do gry z bajerami, na ktorej można pokombinować. Może jeszcze jakieś inne tego typu. Dzisiaj po de_westwood od razu byla de_westwood_big. Moze da się zaprogramować, zeby miedzy mapami w stylu dzikiego zachodu był odstęp tak ze dwóch czy trzech map? Do tej kategorii zaliczyłbym też de_westwood_mtk i de_eldorado; może jeszcze jakieś są. Nie zaszkodziłoby, gdyby było kilka map rats. Przydalaby się też cs_italy2 i de_alexandra. Jeśli powodem skasowania tej pierwszej są problemy z respawnami, to podobno można dodać dodatkowe respy i działa. Cs_militia czy de_cobble to już dawno nie widziałem. Na innej sieci serwerów, z rozgrywką bardziej dynamiczną, ale też bardziej uproszczoną, tylko raz udało mi się dograć de_rats4_final do końca, bo przeważnie grający tam prymityw wzywał admina, albo robił głosowanie i niebawem mapę zmieniano na mniej wymagającą. Dobrze byłoby zadać sobie pytanie, czy należy ulegać presji graczy mniej finezyjnych i pozwalać na ciągłe powtarzanie się map prostych, czy może lepiej promować rozgrywkę bardziej urozmaiconą, pobudzającą coś więcej niż proste odruchy na linii oko-ręka, zwlaszcza że doszly artefakty, co oznacza rozbudowę w kierunku większej złożoności i pozwala graczom wykazać się pewną kreatywnością.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

office_rats

 

de_aztec_1337

 

cs_mcdonalds

 

cs_rio

 

de_hell

 

de_nuked

 

de_vertigo

 

de_survivo

 

de_winter_austria2

 

 

 

Oto wstępna lista ciekawych map. Jeżeli ktoś ma coś do dodania, bądź komuś się nie podoba któraś z tych map proszę zasugerować. Zawsze może się zmienić.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie ograniczenia do używania tak jak na granaty.... bo co mi po tym ze regulamin zakazuje... jak i tak od czasu do czasu jakiś idiota to zrobi gdy nie będzie admina ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

office_rats - mapa duża, ale linearna i mało skomplikowana; może się nudzić

 

de_aztec_1337 - to samo co de_aztec, ale zawsze jakieś urozmaicenie; można by zaprogramować, żeby losowo wgrywało ją zamiast de_aztec; dobrze byłoby dodać też de_dustyaztec, bo fajnie się na niej gra

 

cs_mcdonalds - ciasna, mało urozmaicona i w niektórych miejscach za ciemna; poza tym nuby mają sporo miejsc do kampienia

 

de_hell - problematycznie zbudowana i brzydka

 

de_vertigo - mało grywalna

 

de_winter_austria2 - za prosta i problematycznie zbudowana; wygląda mi na mało grywalną

 

 

Pozostałe mapy są  w porządku. Mam też kilka własnych propozycji:

 

 

de_rats4_final

 

de_historic_kitchen

 

de_rats_attic

 

de_rats_caravan

 

de_torn

 

ewentualnie jeszcze de_rats_theatre_v2

 

 

Są to mapy skomplikowane, czyli dla graczy bardziej wymagających, co nie oznacza, że nie można zapoznać z nimi niewolników westwooda i dedusta2. Dzisiaj znowu było po kolei kilka map w klimatach Dzikiego Zachodu i niektórzy gracze narzekali, całkiem slusznie. Naprawdę przydałoby się zaprogramować jakies sortowanie według kategorii. Np.  menu wyboru map do nominacji, a w nim podział na kategorie:

 

 

1. Kategoria A

 

    1. Mapa A

 

    2. Mapa B

 

2.  Kategoria B itd.

 

 

W pierwszej turze głosowania wybieranie kategorii, a w drugiej wybór konkretnej mapy. Pasowałoby zablokować aktualnie graną kategorię, żeby kolejną mapę trzeba było wybrać z pozostałych kategorii, a z aktualnej dopiero potem, albo w ogóle zrobić tak, że kategorie przewijałyby się cyklicznie, w sposób automatyczny, i wybór byłby ograniczony tylko do danej kategorii; gdyby w każdej było przynajmniej 5-7 map, większości graczy nie powinno to przeszkadzać. Jeśli natomiast zdecydować się na nieblokowanie kategorii, to mapy już grane trzeba by blokować, a na liście byłyby np. oznaczone na czerwono z liczbą map do odczekania podaną po nazwie mapy. Dodatkową  korzyścią byłoby to, że nuby miałyby gotową listę map dostępnych na serwerze. Kolejność rozmieszczenia w nim kategorii będzie miała znaczenie, ponieważ nuby przeważnie będa wybierać kategorię 1,  mapę 1,  dlatego kategorie map pustynnych i Dzikiego Zachodu sugeruję umieścić na końcu. Jako pierwszą kategorię proponowałbym "Rats", i owszem, to moja osobista preferencja, ale podane przeze mnie powyżej mapy są naprawdę ciekawe.  Wydaje mi się też, że im bardziej nakombinowane (ale jednocześnie grywalne) mapy, tym bardziej atrakcyjna rozgrywka na serwerze - choć to oczywiście zależy od tego, czy nowych graczy będzie obchodzić złożoność. Kiedyś grałem na takiej imprezie, gdzie na rats4final nie dało się pograć dłużej niz kilka minut, bo zaraz narzekali i admin im zmieniał, dlatego zdaję sobie sprawę, że dla kogoś mapa nakombinowana może być problemem, więc gdyby miało to odbić się negatywnie na średniej liczbie graczy na serwerze, to do preferencji takiej większości trzeba by się dostosować.

 

 

Przy okazji, zamiast cs_assault proponuję wgrać cs_assault_mega i cs_winter_assault. Cs_assault jest za uboga, żeby grać na niej regularnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem samo wprowadzenie nowych map nic nie da bo gracze nadal będą wybierali te stare które dobrze znają trzeba po prostu wprowadzić ten ogranicznik na mapy że np gramy teraz dust2 to następny dust2 możemy zagrać dopiero po upływie 10 map

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z każdym kolejnym dniem coraz wyraźniej dostrzegam niemożność wyboru map innych niż najczęściej wybierane. Powiedzmy, że ogranicznik 10-mapowy zostanie wprowadzony, to mamy przykładową kolejkę: westwood, westwood big, alpin, eldorado, dedust2, assault, rats1337, aztec, dedust, inferno. W każdej kolejce prawie na pewno znajdą się: westwood, westwood big, dedust2, eldorado, rats1337, assault. Innymi słowy, są to mapy, które będą wybierane, kiedy tylko upłynie okres zamrożenia. To prognoza, jak będzie po wprowadzeniu ogranicznika zamrażającego mapę na 10 map. A przecież już nawet teraz nie można wybrać estate, militia jakimś cudem od święta się trafi, a cobble już odpadła na dobre; nawet italy jakoś rzadziej. Zastanówmy się, dlaczego tak się dzieje? Jak działa mechanizm wyboru? Nie będę rozwodzić się nad całym procesem, a podsumuję jedynie, że sprowadza się to do głosowania na dwie czy trzy mapy, które według większości graczy mają największe szanse. Skąd to przekonanie, że akurat wypada głosować na właśnie którąś z tych dwóch lub trzech? Bo te mapy są wszędzie, na każdym serwerze, na każdej imprezie. To są pewniaki, na które spokojnie można głosować. Oznacza to, że głosując w obrębie trójkąta westwood-dedust2-assault, a pomijając nieznaną sobie mapę larocca beta (w środku dnia, głosuje 30 osób ), oddają głos, który się nie zmarnuje. Tak samo działają wybory w świecie polityki - większość chce wybierać któregoś z najbardziej prawdopodobnych zwycięzców, którzy wygrywają właśnie dlatego, że większość już na początku założyła, że wygra któryś z nich, a nie ktoś bardziej sensowny, tylko mniej popularny. Może część z nich zna larocca beta, ale i tak wolą mieć pewność, że jeśli pójdą na kompromis w obrębie przykładowego ww. trójkąta, to coś tam będą mogli sobie wybrać, żeby minimalnie bardziej odpowiadało ich preferencjom. Tym samym poddają się już na samym początku, zakladając, że wybór pewnych map będzie niemożliwy.

 

 

Kolejnym czynnikiem jest rotacja graczy. Kiedyś skład osobowy był bardziej stały - przez określoną liczbę map pod rząd gracze mniej się zmieniali. Dlatego mapy najbardziej znane trochę się nudziły i dosyć często wybierano cobble czy italy, czasem alexandrę czy italy2. Obecne tempo rotacji, wyraźnie większe niż np. rok temu, oznacza, że podczas każdego głosowania wielu graczy zagłosuje na mapy najbardziej znane, bo i tak wpadają tylko na okres jednej czy dwóch map, może trzech, i nie obchodzi ich, co będzie dalej. Z drugiej strony, można zastanowić się, czy nie zmieniają się w takim tempie, praktycznie z mapy na mapę, właśnie dlatego, że te mapy tak często się powtarzają. Oznaczałoby to, że w grę wchodzą tu dwa procesy:

 

1) Ktoś wpada na okres do dwóch-trzech map, więc wybiera jedną z najbardziej znanych, żeby się dostosować.

 

2) Po paru dniach zauważa, że pewne mapy ciągle się powtarzają, dlatego wpada rzadko, gra krótko, a po pewnym czasie może nawet zrezygnować z tej imprezy, bo po prostu się nudzi.

 

 

Nie chcę tu nic naciągać, bo w sumie mnie to na rękę, ponieważ muszę zająć się robotą, ale wydaje mi się, że właśnie takie zależności tu występują. Zbanowaliście HLTV, więc nie mam tego "na piśmie", ale chyba można zgodzić się co do zwiększonej powtarzalności map i rotacji graczy. Przedstawione przeze mnie rozwiązanie polegające na podziale map na kategorie traktuję jako awaryjne, ale jeśli coś ma się zmienić, to teraz już muszę stwierdzić, że nie widzę innej możliwości niż podział na kategorie i automatyczna rotacja kategorii. Przy czym to wcale nie takie złe rozwiązanie. Podział mógłby być następujący:

 

 

1. Miejskie: assault upc, assault mega, assault winter, de_torn, italy, italy2, train, inferno, rio, de_sienna

 

2. Dziki Zachód: westwood, westwood big, eldorado, westwood mtk

 

3: Pustynne: dedust, dedust2, kabul, dedust4ever, alexandra, desert, kabul

 

4. Rats: de_rats4_final, de_historic_kitchen, de_rats_attic, de_rats_caravan, rats 1337, de_rats_theatre_v2

 

5. Aztec: aztec, aztec 1337, de_dustyaztec, de_aztecpp, de_aztec_ruins

 

6. Pozostałe: nuke, nuked, survivor, larocca beta, alpin, militia, max.

 

 

Przy czym możliwość wybierania map w obrębie już tylko jednej kategorii podlegałaby opisanym powyżej zależnościom, dlatego optymalnym rozwiązaniem byłoby sporządzenie listy w oparciu o podział na kategorie, niekoniecznie taki jak tu przedstawiłem, i niech mapy sobie lecą. Wybór z głosowaniem to wspaniała sprawa, ale w każdej kategorii dalej będą wybierane mapy najbardziej znane, czyli odpowiednio: 1) assault upc, 2) westwood, 3) dedust2, 4)rats 1337, 5) nuke.

 

 

W takim razie ostatecznie sprawa sprowadza się do kwestii, czy odebrać graczom tak mile widzianą (w tym przez mnie) możliwość głosowania, czy zagwarantować faktyczne zróżnicowanie map, nawet jeśli w pewnym sensie "na siłę". Według mnie bez wprowadzenia tak drastycznego rozwiązania nic się nie zmieni. Gdyby je wprowadzić, a po paru miesiącach uznać, że gracze już znają wszystkie mapy i można pozwolić im głosować, to sytuacja szybko wróci do stanu obecnego, nawet jeśli do wyboru będzie więcej map. A to dlatego, że z jednej strony trzeba będzie pójść na kompromis, przez samą naturę takiego systemu, a z drugiej, gracze z góry będą zakładać, że kompromis jest koniecznością.

 

 

Wydaje mi się, że tempo rotacji graczy można by zmniejszyć, wprowadzając jedno menu zawierające wszystkie funkcje, np. "/menu". Gdyby takie menu zawierało po kolei np.: ksy, sklep, perki, artefakty, klasy, u@ i wyłączanie roundosundów, wraz z objaśnieniami, nowym graczom łatwiej byłoby zrozumieć zasady rozgrywki, przez co powinni zostawać na dłużej. Przy czym uważam, że nie potrzeba zamieszczać listy artefaktów, a w objaśnieniu można zaznaczyć, że artefakt ma być niespodzianką i zmuszać do podejmowania ryzyka. Natomiast lista perków, jako powszechniej stosowanych i łatwiejszych do zdobycia, faktycznie mogłaby pomóc w zmniejszeniu rotacji.

 

 

 

Przy okazji dziękuję koledze Rzarufce za pomoc w eksperymencie z głosowaniem, a także panom Januszowi Korwin-Mikkemu oraz Piotrowi Żyle za nadanie rozgłosu mapie de_larocca_beta, co jednak w najlepszym wypadku doprowadziło do wyniku 44% w drugiej turze głosowania, tym samym stanowiąc potwierdzenie ww. tez.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...