Skocz do zawartości

Własny fragshow! Mega poradnik.


pionteczekessa

Rekomendowane odpowiedzi

[align=center]Witam! W tym poradniku dowiesz się, jak stworzyć własny fragshow.

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Wymagania

:

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]-IQ minimum 120,

[/align]

 

[align=center]-obsługa podstawowych funkcji programu Sony Vegas - nie będę tłumaczył jak obsługiwać ten program, ponieważ to jest poradnik, w którym chciałbym opisać przebieg powstawania fragmovie, a nie obsługiwania tego właśnie programu.

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Zaczynamy!

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Będziesz potrzebować:

[/align]

 

[align=center]-gry Counter-Strike 1.6 na platformie Steam,

[/align]

 

[align=center]-programu Half-Life Advanced Effect, w skrócie HLAE, aby go pobrać kliknij tutaj,

[/align]

 

[align=center]-modyfikacji "full_cs_hud_remover", która całkowicie usunie HUD z gry CS 1.6, aby ją pobrać kliknij tutaj,

[/align]

 

[align=center]-około pół godziny wolnego czasu + około 15 minut renderowania filmu, razem do godziny.

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Krok 1

: Należy utworzyć kopię folderu Half-Life, który znajduje się w: [/align]

 

[align=center]DYSK:\Program Files\Steam\steamapps\common

[/align]

 

[align=center]Po utworzeniu kopii możemy zabrać się za tworzenie filmu.

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Krok 2

: Pobieramy full_cs_hud_remover, a następnie[/align]

 

[align=center]wypakowujemy zawartość folderu full_cs_hud_remover (znajduje się on w pobranym pliku archiwum Winrara) do folderu:

[/align]

 

[align=center]DYSK:\ProgramFiles\Steam\steamapps\common\Half-Life

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Krok 3

: Pobieramy program HLAE i wrzucamy go do dowolnego folderu, po czym wchodzimy w ten folder, a następnie uruchamiamy plik HLAE.exe (czerwona ikona z dwoma kluczami). Klikamy File>Launch[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Krok 4:

Czas na konfigurację programu. Kolejno od góry:[/align]

 

[align=center]hl.exe file: klikamy "Browse", po czym wskazujemy plik hl.exe, który znajduje się w

[/align]

 

[align=center]DYSK:\Program Files\Steam\steamapps\common\Half-Life

[/align]

 

[align=center]Modification: zostawiamy cstrike (Counter-Strike)

[/align]

 

[align=center]Custom command line options: każdy ustawia, tak jak mu się podoba, lecz dla zielonych podaję tekst do wpisania, bez którego nie zrobimy fragmovie: +toggleconsole -demoedit

[/align]

 

[align=center]Graphic Resoltution: jest to rozdzielczość gry Counter-Strike, w której będziemy nagrywać film. Polecam ustawić width na 1280, a height na 720 dla jakości HD. Color Depth ustawiamy na 32. Po prawej stronie zaznaczamy "Force Resoltution", a "Full screen (pełny ekran)" ustawiamy jak nam się podoba. Ja osobiście wolę pracować przy wyłączonej opcji Full Screen, ponieważ jest mi wygodniej.

[/align]

 

[align=center]Advanced Settings: ustawienia zaawansowane, polecam wszystko odznaczyć. Po prawej stronie (Render mode) ustawiamy na "Standard".

[/align]

 

[align=center]Na dole po lewej stronie zaznaczamy "Remember my changes", abyśmy nie musieli za każdym razem ustawiać opcji uruchamiania HLAE. Klikamy "Launch

"![/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Krok 5

:[/align]

 

[align=center]Jeśli wykonaliśmy wszystko poprawnie, uruchomił nam się Counter-Strike. Wpisujemy w konsoli ~ komendy takie jak:

[/align]

 

[align=center]dem_forcehltv 1 - komenda ta wymusi tryb HLTV w naszym demku,

[/align]

 

[align=center]mirv_movie_fps X - gdzie X to ilość fpsów, w ilu będziemy nagrywać demo. Im więcej FPS'ów, tym lepsze spowolnienia możemy robić. Jeśli masz dosyć dobry komputer, ustaw tą opcję na 120, a jeśli trochę słabszy to ustaw na 90 lub 60.

[/align]

 

[align=center]mirv_movie_filename X - gdzie X to nazwa naszego folderu, w którym zapiszą się klatki

[/align]

 

[align=center]mirv_movie_export_sound 1 - ustawiamy 1, gdy chcemy zapisywać dźwięk podczas nagrywania filmu, a 0 gdy nie chcemy zapisywać dźwięku

[/align]

 

[align=center]bind "X" "mirv_recordmovie_start" - gdzie X to klawisz, którym rozpoczniemy nagrywanie filmu.

[/align]

 

[align=center]bind "Y" "mirv_recordmovie_start" - gdzie Y to klawisz, którym zakończymy nagrywanie filmu

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Krok 6:

[/align]

 

[align=center]Uruchamiamy nasze demo za pomocą komendy "viewdemo nazwa_demka". Wpisujemy w konsoli ~ komendy takie jak:

[/align]

 

[align=center]hideradar - w celu ukrycia radaru,

[/align]

 

[align=center]hud_saytext - w celu ukrycia czatu

[/align]

 

[align=center]Opcjonalnie:

[/align]

 

[align=center]cl_crosshair_color "r g b" - gdzie r, g oraz b oznacza numer koloru. Przykładowy kolor to "255 255 255", czyli biały, a "0 0 0" to czarny. Paletę kolorów można znaleźć na internecie.

[/align]

 

[align=center]Po naciśnięciu klawisza ESC, pojawi nam się panel, w którym możemy przewijać, zatrzymywać oraz spowalniać film. Przesuwamy suwak do miejsca, gdy ma się zacząć nasza akcja. Odtwarzamy nasze demo i w tym samym momencie naciskamy klawisz X (czyt. krok 5). Po zakończeniu naszej akcji naciskamy klawisz Y (czyt. krok 5). Po zakończeniu nagrywania naszych akcji możemy zamknąć HLAE oraz Counter-Strike.

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Krok 7:

[/align]

 

[align=center]Uruchamiamy program Sony Vegas. Klikamy File>Open (Plik>Otwórz)

, a następnie szukamy folderu takiego jak:

[/align]

 

[align=center]DYSK:\ProgramFiles\Steam\steamapps\common\Half-Life\X

, gdzie X to nazwa naszego folderu, którą podawaliśmy w komendzie "mirv_movie_filename" (czyt. krok 5). W otwartym przez nas folderze powinniśmy ujrzeć foldery o nazwie take000, take 001, take002 itp. Folderów tych będzie tym więcej, im więcej akcji nagraliśmy (po zastopowaniu nagrywania akcji poprzedniej). Wchodzimy w folder z naszą akcją (w moim przypadku take001), klikamy na pierwszy plik, jaki nam się pojawi w tym folderze, a następnie po lewej na dole zaznaczamy "Open still image sequence". Wyskoczy nam okienko, nic tam nie tykamy i naciskamy OK. Jak widzimy, nasza akcja znalazła się na osi czasu programu Sony Vegas. Aby dodać ładne rozpoczęcie i zakończenie filmu, najeżdżamy na góry lewy róg naszego pliku z akcją, a następnie przeciągamy go lekko w prawo. To samo robimy z prawym górnym rogiem, lecz przeciągamy go nie w prawo, a w lewo.

[/align]

 

[align=center]Następnie ustawiamy Playback rate. Klikamy PPM na pliku z naszą akcją, wchodzimy w Properties (Właściwości). Szukamy tam opcji "Playback rate". Domyślnie wynosi ona 1,000. W przypadku gdy nagrywaliśmy w:

[/align]

 

[align=center]30 fpsach - zostawiamy tak jak jest domyślnie

[/align]

 

[align=center]60 fpsach - ustawiamy na 2,000

[/align]

 

[align=center]90 fpsach, ustawiamy na 3,000

[/align]

 

[align=center]120 fpsach - ustawiamy na 4,000.

[/align]

 

[align=center]Jeśli nagrywaliśmy film w powyżej 30 fpsach, ustawiamy playback rate, a następnie skracamy plik z akcją, który znajduje się na osi czasu do pierwszego wycięcia, które zauważymy nad tym plikiem.

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Krok 8:

[/align]

 

[align=center]Aby upiększyć nasz film, dodajemy odrobinę kontrastu. Wchodzimy w VideoFX, a następnie szukamy "Soft Contrast

". Przeciągamy pierwszy efekt na plik z naszą akcją, a następnie ustawiamy go wedle uznania. Czas na zapisanie, czyli renderowanie akcji.

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Krok 9:

[/align]

 

[align=center]Zaznaczamy plik z akcją w ten sposób:

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]olcp.jpg

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]1

- Klikamy i przytrzymujemy mniej więcej pod końcem pliku z akcją.

[/align]

 

[align=center]2

- przeciągamy do samego początku

[/align]

 

[align=center]Jest też opcja ustawienia widoczną obok licznika czasu szarą linią z żółtymi rogami.

[/align]

 

[align=center]Następnie klikamy File>Render As (Plik>Renderuj jako)

. Wybieramy jakie chcemy rozszerzenie filmu. Ja polecam .wvm bądź .mp4.

[/align]

 

[align=center]W okienku, które wyskoczy, zaznaczamy opcję "Render loop region only". Gotowe, nasz plik się zapisuje.

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Poradnik VIDEO dla mniej zaawansowanych moviemakerów:

[/align]

 

[align=center]

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Poradnik VIDEO dla bardziej zaawansowanych moviemakerów:

[/align]

 

[align=center]

[/align]

 

[align=center] [/align]

 

[align=center]Poradnik pisałem sam, jeśli Ci się przydał lub kiedyś przyda, daj plusa, ponieważ poświęciłem naprawdę dużo czasu na jego napisanie :). Poradniki w formie filmów, które zamieściłem na dole nie są moje, lecz wrzucam je, aby było Wam wygodniej. Pozdrawiam.

[/align]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udany poradnik, dobrze napisany, na pewno sie komus przyda :)

 

 

 

"Jeśli masz dosyć dobry komputer, ustaw tą opcję na 120, a jeśli trochę słabszy to ustaw na 90 lub 60.

 

 

 

Z taka iloscia fpsow [...] Ja mam w miare dobry komputer i akcje zgrywam na 400fpsach, freelooki na 600, a i tak czasem plynnosci brakuje :) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...