Skocz do zawartości

Przyśpieszenie Animacji w Cs'A .


Procentowy

Rekomendowane odpowiedzi

Przyspieszenie animacji. Animacja, co odpowiada za jej płynnosc? Sa to tak zwane FPS'y. Coż to takiego? Z angielskiego Frames Per Second - liczba klatek animacji na sekundę. Tłumaczac polski na polski, jest to liczba klatek (pełnoekranowych obrazow), ktora nasz komputer da radę wyswietlic podczas jednej sekundy. Im więcej FPS'ow tym szybciej obraz renderowany (generowany) przez kartę graficzna jest wyswietlany na monitorze. Czyli im więcej fps tym szybciej działa gra. Im lepszy sprzęt tym więcej fps.

 

Nasz cel? Zwiększyc liczbę klatek (fps).

 

 

 

Na poczatek dwie metody na poznanie liczby klatek, jaka wyciaga nasz sprzęt:

 

 

 

cl_showfps '1' - pokazuje w lewym gornym rogu ekranu liczbę klatek na sekundę. Wpisujemy to w konsoli lub w bezposrednio w configu

 

 

 

net_graph - komenda wyswietla liczbę klatek, loss oraz choke. Możemy wpisac wartosci 1, 2 lub 3. Proponuję ustawic net_graph '3'.

 

Tryby grafiki

 

Mamy do dyspozycji trzy tryby wyswietlania grafiki.

 

 

 

Direct 3D - najbardziej fpsożerny. Grafika bardziej szczegołowa.

 

OpenGL - srednia grafika, jednakże dużo więcej FPS.

 

Software - słaba grafika, przydatne gdy uruchamiamy CS na baaardzo archiwalnym komputerze.

 

Gdy używamy trybu Direct 3D będziemy odczuwac opoźnienie na myszce, aby się tego pozbyc wystarczy wpisac do configa komendę gl_d3dflip '1'.

 

 

 

Rozdzielczosc

 

Im większa rozdzielczosc tym większy wysiłek komputera podczas generowania scen 3D. Co za tym idzie jesli mamy rozdzielczosc 1600x1200 będziemy mieli mniej FPS niż Ci, ktorzy graja na 640x480. No, chyba, że mamy dobry sprzęt :). Należy jednak pamiętac, iż nie ma dużej rożnicy pomiędzy rozmiarem 640x480 a 1024x768. Chociaż dla niektorych te kilka FPS to bardzo dużo.

 

Synchronizacja pionowa

 

Wyłaczyc ta opcję możecie w ustawieniach karty graficznej, daje kilkanascie a czasem nawet kilkadziesiat FPS więcej.

 

 

 

Sterowniki

 

Tutaj sa dwie opcje.

 

Gramy na najnowszych sterownikach karty graficznej

 

Dobieramy starsze, lecz bardziej stabilne wersje.

 

Czemu taki rozłam? Otoż rożnie to bywa, niektorym najnowsze sterowniki pomagaja w uzyskaniu większej liczby klatek, zas inni maja optymalna liczbę FPS na sterownikach dostarczonych na przykład wraz z Ich karta. Pamiętajcie żeby nigdy nie instalowac sterownikow 'na siebie'. Wpierw odinstalujcie stara wersję.

 

Ja osobiscie jestem zwolennikiem najnowszych wersji driver'ow, aczkolwiek nie warto eksperymentowac z rożnymi beta wersjami.

 

Sterowniki do kart graficznych z chipsetem NVIDII pobrac możecie stad (stery pod linuxa tutaj).

 

Zas posiadacze kart firmy ATi sterowniki do tych urzadzeń sciagna stad.

 

 

 

Modele

 

Aby uzyskac większa liczbę klatek możemy sciagnac specjalne modele broni oraz postaci. Sa to odpowiednio HighFPS Weapons oraz HighFPS Models.

 

Co to nam daje? Modele postaci sa bardzo uproszczone (prostokatne głowy itd.), zas broń jest niewidoczna. Jest to nic innego jak r_drawviewmodel '0' ale z dźwiękiem przeładowywania. Oba rodzaje modeli do sciagnięcia w dziale download.

 

 

 

System

 

To, czy mamy czysty OS w dużej mierze wpływa na szybkosc komputera a co za tym idzie także Counter-Strike'a.

 

Przede wszystkim polecam użyc programu Ad-aware. Dzięki niemu wykryjemy wszelkie programy i skrypty sledzace nasze poczynania, jak się zapewne domyslacie pożeraja one moc obliczeniowa procesora.

 

Następna rzecza jaka możemy zrobic jest oczyszczenie autostartu i tray'a przy wchodzeniu do gry. Autostart? To folder zawierajacy rzeczy, ktore maja uruchomic się przy starcie komputera. Zas tray to pole po prawej stronie paska zadań zawierajace ikony niektorych programow działajacych aktualnie w tle.

 

Do folderu autostart możemy dostac się poprzez Start/Programy/Autostart, szersza alternatywa tego folderu jest program msconfig i jedna z zakładek: Uruchamianie. Msconfig otwieramy wpisujac w poleceniu Uruchom (Start/Uruchom) msconfig.

 

Trzecia rzecza, ktora zalecam wykonywac regularnie jest defregmentacja dysku. Nie muszę chyba tłumaczyc jak ja wykonac.

 

Co jeszcze? Windows XP uruchamia wiele niepotrzebnych usług spowalniajac tym samym nasz komputer, opis poszczegolnych opcji dostępny jest tutaj.

 

 

 

DirectX

 

Sa wersje 8x oraz 9x.

 

Do Counter-Strike'a poleca się wersję z numerem 8, najlepiej 8.1b. Można też użytkowac wersję 9x, pobierzecie ja z tego samego linka.

 

Podkręcanie

 

Nie będę się tu rozpisywał nad tematem overclocking'u. Niezbędne informacje możecie znaleźc na stronach:

 

MoDeD-KOMPz

 

Tweak.pl

 

Benchmark.pl

 

Dzikie Podkręcanie

 

Tom's Hardware.pl

 

Overclockers.pl

 

 

 

Komendy

 

[ Komenda ][ Zalecana wartosc ][ Opis ]

 

 

 

gl_playermip 2 - Zmienia jakosc modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS.

 

 

 

gl_picmip 2 - Zmienia jakosc tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.

 

 

 

max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalna ilosc 'dymkow' pojawiajacych się po uderzeniach kul.

 

 

 

max_shells 0 - Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.

 

 

 

fastsprites 1 - Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.

 

 

 

fps_max 50 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.

 

 

 

mp_decals 20 - Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.

 

 

 

hisound 0 - Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry.

 

loadas8bit 1 Podobnie jak 'hisound' zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit).

 

 

 

bgmvolume 0 - Wyłacza CD Audio.

 

 

 

gl_smoothmodels 0 - Wyłacza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).

 

 

 

gl_round_down 1 - Zmienia wygładzanie tekstur (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).

 

 

 

gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy.

 

 

 

gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładnosci (szczeliny) w teksturach.

 

 

 

gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczosc tekstur.

 

 

 

gl_texsort '0' 128 - Wyłacza sortowanie textels.

 

 

 

gl_clear 0 - Zmienia jakosc tekstur.

 

 

 

r_dynamic 1 - Włacza dynamiczne oswietlenie.

 

 

 

r_mirroralpha 0 - Wyłacza refleksje swiatła.

 

 

 

r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud'a jesli nie ma takiej potrzeby.

 

 

 

gl_round_down 3 - Mniejsza jakosc tekstur.

 

 

 

cl_weather 0 - Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku').

 

 

 

max_shells 0 - Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu.

 

 

 

 

 

Komendy te należy umiescic w configu, na przykład w autoexec.cfg, ktory jest wczytywany zawsze podczas uruchamiania CS. W przypadku umieszczenia ich w innym pliku należy przed połaczeniem się z serwerem wpisac w konsoli exec nazwapliku.cfg.

 

 

 

 

 

Źródło : wiaderko.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...