Skocz do zawartości

<span class="ipsBadge ipsBadge_red">ZAMKNIĘTY</span> Quake Engine


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Counter-Strike 1.6 jest na silniku Half-Life, znajdź go :D Ciekawe w ile gier/modyfikacji i jakie z tego obrazka grałeś? :D Temat trzyma luźno z tematyką poradników, jest to raczej geneza pod tytułem "Od czego się zaczęło z tym Counter-Strikiem" :D

 

g2750_2.jpg

 

Wersja rozszerzona: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/Quake_-_family_tree_2.svg

 

 

Po lewej stronie Mody i ewolucja silnika QuakeWorld (poprawiony Q1), po prawej to co wynikło z modyfikacji Q1. Po lewej gdy na obrazkach szukając w google się sprawdzi to wiele modyfikacji zawierało efekty które były nowością na tamte czasy! A rozwiązania z tych modów są na prawo w postaci wielu dziś znanych gier i są wykorzystywane do dziś! Przykłady poniżej :)

 

 

Przypomnijmy, tak wygląda Quake 1.

qdm.jpg

 

 

Przykład: Fisheye Quake

2012-04-22_15.15.48.png

 

 

Przykład: Tenebrae Quake

quake93.jpg

 

 

Przykład: Qfusion (efekt "cel-shader" znany dziś np. z Borderlands czy Team Fortress 2)

7694620334_582e77a00f_z.jpg

 

 

Przykład: Cheaphack

2500.jpg

 

 

Polecam obejrzeć https://www.youtube.com/watch?v=Isna9dL1C9I - Historia jak z Quake 1 zrobiono Half-Life 1. Ciekawostką jest to jakie są przedstawione bugi w grze i jakie efekty (jak na tamte czasy nie było takich efektów). To co wymyślono w modach do Q1 (na lewo) wykorzystano przy tworzeniu HL1.

 

 

Podsumowując tak wyglądał początek.

qdm.jpg

 

 

A tak koniec.

Halflife_ingame.jpg

 

Serwerownia poświęcona głównie jest CS 1.6 a to był kawałek historii... Potem już z CSem poszło z górki...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...